Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

20/12/20

«…Καὶ ἐκάλεσε τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν» (Ματθ. 1,25)

 

Τὸ εὐαγγέλιο ποὺ ἀκούσαμε σήμερα, ἀγαπητοί μου, διαφέρει ἀπὸ τὰ εὐαγγέλια ὅ­λου τοῦ χρόνου.
Ὅπως εἴδατε, ἔχει πολλὰ ὀ­νόματα.

Τὰ ὀνόματα εἶνε ἑβραϊκά, ὀνόματα ἀν­δρῶν γυναικῶν παιδιῶν, ἀνθρώπων ποὺ ἔ­ζησαν στὰ παλιὰ τὰ χρόνια, προτοῦ νὰ ἔρθῃ ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς στὸν κόσμο.

Ὅλοι αὐτοὶ οἱ πρὸ Χριστοῦ ἔζησαν μὲ μιὰ ἐλ­πίδα· ὅτι θὰ ἔρθῃ ὁ Χριστὸς στὴ γῆ νὰ σώ­σῃ τὸν κόσμο.
Ἄλλοι ἀπ᾿ αὐτοὺς ἦταν βοσκοὶ ποὺ ἔβοσκαν τὰ πρόβατα στὰ λιβάδια καὶ ἔ­παι­ζαν τὴ φλογέρα,
ἄλλοι ἦταν γεωργοὶ ποὺ ἔσκαβαν τὴ γῆ, ἄλλοι ἦταν βασιλιᾶδες ἔνδοξοι ποὺ νίκησαν σὲ διαφόρους πολέμους, ἄλ­λοι ἦ­ταν προφῆτες ποὺ μποροῦσαν νὰ δοῦν τί θὰ συμβῇ ὕστερα ἀπὸ ἑκατὸ – διακόσα χρόνια, κι ἄλλοι ἀπ᾿ αὐτοὺς ἦταν πατριάρχες ὅ­πως ὁ Ἀβραάμ, ὁ Ἰσαάκ, ὁ Ἰακώβ.

Τί θὰ πῇ πατριάρχης; Ἀκοῦμε «ὁ πατριάρχης Ἀβραάμ»· τί θὰ πῇ πατριάρχης; Τότε, τὰ πα­λιὰ ἐκεῖνα χρόνια, οἱ οἰκογένειες ἦταν πολυμελεῖς.

Ἂν πᾷς σήμερα σ᾿ ἕνα σπίτι, βλέπεις δύο τρεῖς τέσσερις ἀνθρώπους· στὰ σπίτια ἐκεῖνα τὰ παλιά, τῆς ἀρχαίας ἐποχῆς, ξέρετε πόσοι ἦταν; Διακόσοι τριακόσοι τετρακό­σοι πεντακόσοι!…

Γεννοῦσαν παιδιά, καὶ εἶ­χαν ἐγγόνια καὶ δισέγγονα.
Οἱ γενάρχες λοι­πόν, οἱ ἀρχηγοὶ τέτοιων μεγάλων οἰκογενει­ῶν, ὠνομάζονταν πατριάρχες.
Καὶ μέχρι σήμερα, μιὰ οἰκογένεια ποὺ ἔχει πολλὰ παιδιὰ λέγεται πατριαρχική.
Τέτοιες οἰκογένειες εἶ­νε σήμερα πολὺ σπάνιες. Μία τέτοια βρῆκα στὴν Πρέσπα. Τώρα ἡ οἰκογένεια ἔχει συνήθως τρία – τέσσερα μέλη, καὶ τελείωσε.

Τότε ὅ­μως τὰ σπίτια ἦταν γεμᾶτα παιδιὰ ἐγγόνια καὶ δισέγγονα, εὐλογία Θεοῦ.
Ὅπως σ᾿ ἕνα χωριὸ τῆς περιφερείας μας. Εἶχε πεθάνει ἕ­νας γέροντας ἐνενήντα χρονῶν καὶ πῆγα στὴν κηδεία. Ἡ ἐκκλησία ἦταν γεμάτη ἀπὸ τὴν οἰκογένειά του. Εἶχε δέκα παιδιά, εἰκοσιπέντε – τριάντα ἐγγόνια, καὶ καμμιὰ πενηνταριὰ δισέγγονα. Αὐτὴ εἶνε ἡ πατριαρχικὴ οἰκογένεια, καὶ σπανίζει πλέον.
Ὅλοι αὐτοὶ βέβαια ποὺ ἀκούσαμε τὰ ὀνόμα­τά τους εἶνε σήμερα ἄγνωστοι στοὺς πολλούς.
Ἄλλοι τώρα εἶνε γνωστοὶ στὸν κόσμο.
Ἂν ἀνοίξῃς ἐφημερίδες τηλεοράσεις ῥαδιόφω­να, ἀκοῦς ὀνόματα νομαρχῶν, ὑπουργῶν, πρωθυπουργῶν, μεγάλων καὶ ὑψηλῶν προσώ­πων.
Ὕστερα ὅμως ἀπὸ λίγα χρόνια ὅλα τὰ ὀ­νό­ματα αὐτὰ θὰ σβήσουν.

Σᾶς ἐρωτῶ, μπορεῖ­τε νὰ μοῦ πῆτε πρὶν ἀπὸ ἑκατὸ χρόνια ποιός ἦταν ὁ πιὸ πλούσιος στὴν πόλι σας;
Μπορεῖτε νὰ μοῦ πῆτε ποιός κυβερνοῦσε τὴ χώρα;
Μπο­ρεῖτε νὰ μοῦ πῆτε ποιός ἦταν ὁ δεσπότης σας;
Μπορεῖτε νὰ μοῦ πῆτε ποιά ἦταν ἡ πιὸ ὡραία γυναίκα καὶ ποιός ἦταν ὁ πιὸ λεβέντης νέος ποὺ τοὺς θαύμαζε ὁ κόσμος;

Κανείς δὲν θυ­μᾶται.
Μόνο τὰ κόκκαλά τους μείνανε, κι αὐ­τὰ σὲ λίγο θὰ λειώσουν. «Ματαιότης ματαιοτήτων, τὰ πάντα ματαιότης» (Ἐκκλ. 1,2).

Λησμονοῦνται λοιπὸν οἱ ἄνθρωποι, λησμονοῦνται τὰ ὀνόματα.
Ἀλλὰ μέσ᾿ στὰ δισεκατομμύρια ὀνόματα ἕνα δὲν λησμονεῖται. Θὰ περάσουν ἑκατὸ διακόσα τριακόσα χίλια χρόνια, θὰ σβήσῃ ὁ ἥλιος καὶ τὰ ἄστρα, μὰ τὸ ὄ­νομα αὐτὸ θὰ μείνῃ αἰώνιο καὶ ἀθάνατο.
Εἶνε τὸ ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Εἶνε τὸ ὄνομα μὲ τὸ ὁποῖο τελειώνει τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο. Ἀφοῦ ἀναφέρει ὅλα τὰ ὀνόματα μικρῶν-μεγάλων, βοσκῶν-γεωργῶν, ἀνδρῶν- γυναικῶν, βασιλέων-προφητῶν, καταλήγει· «…καὶ ἐκάλεσε τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν» (Ματθ. 1,25).

*****

Ἰησοῦς! Τί σημαίνει τὸ ὄνομα Ἰησοῦς; Εἶνε ἑβραϊκό.
«Ἰησοῦς» σημαίνει σωτήρ, λυτρωτής, ἐλευθερωτής.
Μᾶς ἔσωσε ὁ Χριστός. Ἀ­πὸ τί μᾶς ἔσωσε;

Θ᾿ ἀκούσατε νὰ λέῃ κάποιος· Αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος μὲ ἔσωσε· ἤμουν χρεωμένος, θὰ πήγαινα φυλακή, κι αὐτὸς πῆγε καὶ πλήρωσε τὸ χρέος μου καὶ τώρα εἶμαι ἐ­λεύθερος.
Ἄλλος πάλι, ποὺ ἦταν ἄρρωστος, λέει· Αὐτὸς ὁ γιατρὸς μὲ ἔσωσε· ἤμουν γιὰ θά­νατο, κι αὐτὸς μοῦ ἔκανε ἐγχείρησι καὶ ζῶ.

Καὶ ἄλλος πάλι λέει· Κινδύνευα νὰ πνιγῶ στὸ ποτάμι, καὶ ὁ τάδε ῥίχτηκε καὶ μ᾿ ἔσωσε.
Αὐτὲς εἶναι μικρὲς σωτηρίες.
Ὁ Χριστὸς ἀ­πὸ τί μᾶς ἔσωσε;
Ἄχ νὰ μπορούσαμε νὰ τὸ καταλάβουμε!
Μᾶς ἔσωσε ἀπ᾿ τὸν πιὸ μεγάλο κίνδυνο.

Παραπάνω ἀπ᾿ τὸν πνιγμὸ στὸ ποτά­μι, παραπάνω ἀπ᾿ τὸ ναυάγιο στὴ θάλασσα, πα­ραπάνω ἀπὸ τὴν πυρκαγιά, παραπάνω ἀπὸ τὴν πλημμύρα, παραπάνω ἀπ᾿ τ᾿ ἀστροπελέκια, παραπάνω ἀπ᾿ τὸ σεισμό, παραπάνω ἀπὸ ἀ­σθένειες, παραπάνω ἀπὸ κάθε ἄλλο κακό, τὸ πιὸ φοβερὸ εἶνε κάτι ποὺ δὲν τὸ ὑπολογίζουμε· γελᾶμε ἅμα τ᾿ ἀκούσουμε.

Ποιό εἶνε τὸ φο­βερώτερο κακὸ ἀπ᾿ ὅλα; Ἡ ἁμαρτία.

Ἡ ἁμαρτία ἔχει πολλὰ ὀνόματα· εἴτε λέγεται ἀδικία καὶ κλεψιά, εἴτε λέγεται ψευδομαρτυρία (πᾷς στὸ δικαστήριο καὶ ξαπλώνεις τὸ χέρι σου στὸ Εὐαγγέλιο), εἴτε λέγεται πορνεία καὶ μοιχεία, εἴτε λέγεται φθόνος καὶ κακία καὶ μῖσος, εἴτε λέγεται ὑπερηφάνεια καὶ ἀλαζονεία, κ.τ.λ., ἡ ἁμαρτία εἶνε τὸ φοβερώτερο κακό.
Εἶνε θηρίο ἑπτακέφαλο σὰν ἐκεῖνο ποὺ εἶδε ὁ Ἰωάννης στὴν Ἀποκάλυψι.
Ἔχει ἕνα σῶμα καὶ ἕνα στομάχι, ἀλλὰ ἑπτὰ κεφάλια· ὅποιο κεφάλι κι ἂν σὲ φάῃ, στὸ ἴδιο στομάχι θὰ πᾷς.
Ἀπὸ τὴν ἁμαρτία λοιπὸν μᾶς ἔσωσε ὁ Χριστός.
Καὶ γι᾿ αὐτὸ ὀνομάζεται σωτήρας· διότι ἔσωσε τὸν κόσμο.
Τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ εἶνε δύναμις.
Μέγα ὄ­νομα.

Ἂν δὲν μπορῇς νὰ κάνῃς πολλὲς προσ­ευχές, ἀρκεῖ νὰ ἐπικαλεσθῇς τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ.
Γονάτιζε κάθε βράδυ, προτοῦ νὰ κοι­μηθῇς· προτοῦ νὰ σᾶς πάρῃ ὁ ὕπνος, γονεῖς καὶ παιδιὰ γονατίστε κάτω ἀπ᾿ τὶς εἰκόνες καὶ πέστε δυὸ λέξεις· «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με τὸν ἁμαρτωλό».
Ἂν πῇς μὲ τὴν καρδιά σου τὸ «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ…», τὸ ὄνομα αὐτὸ κατεβάζει τὰ ἄστρα ἀπὸ τὸν οὐρανό.
Τὸ εἶπε ὁ ἴδιος ὁ Χριστός·
Στὸ ὄνομά μου θὰ βγά­ζετε δαιμόνια, στὸ ὄνομά μου θὰ θεραπεύετε ἀρρώστιες, στὸ ὄνομά μου θὰ ἀνασταίνετε νεκρούς, στὸ ὄνομά μου θὰ μετακι­νῆτε βουνά.

Ἔχει δύναμι τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, ἀρκεῖ νὰ τὸ ἀναφέρουμε μὲ εὐλάβεια καὶ μὲ πίστι.
Γι᾿ αὐτὸ νὰ μὴ φοβᾶται ὁ Χριστιανὸς τίποτα.
Ἦρθε στὴ μητρόπολι μιὰ γυναίκα ἀπὸ ἕνα χωριὸ καὶ ἔτρεμε.

–Τί ἔχεις;
–Φοβᾶμαι.
–Τί φο­βᾶσαι;
–Νά, ἐκεῖ στὴ γειτονιὰ μιὰ κακιὰ γυναίκα μοῦ ἔρριξε μάγια στὴν αὐλή. Κ᾿ ἐγὼ τώρα τρέμω μὴ μοῦ συμβῇ κανένα κακό, στὸν ἄντρα μου, στὰ παιδιά μου.
Λέω·
–Πιστεύεις στὸ Χριστό;
–Πιστεύω.
–Ποιός εἶνε πιὸ δυνατός, τὴ ρωτῶ, ὁ σατανᾶς ἢ ὁ Χριστός;
–Ὁ Χριστός.
–Ἔ, ἀφοῦ ὁ Χριστὸς εἶνε πιὸ δυνατός, μὴ φοβᾶσαι. Κάνε τὸ σταυρό σου καὶ τὴν προσ­ευχή σου, κι ὅπως ὁ λαγὸς φοβᾶται τὴ βρον­τή, ἔτσι καὶ ὁ διάβολος φοβᾶται τὸ σημεῖο τοῦ σταυροῦ. Ὅταν πιστεύῃς, ὅλοι οἱ μάγοι κι ὅλοι οἱ διαβόλοι νὰ μαζευτοῦνε, δὲν μποροῦν νὰ σοῦ κάνουν τίποτε ἀπολύτως.

Τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ εἶνε τὸ πιὸ γλυκύ, εἶνε τὸ ὄνομα ποὺ πρέπει ν᾿ ἀγαποῦμε περισ­σότερο ἀπὸ κάθε ἄλλο.
Στὸ Παρίσι ἕνας ἄρ­ρω­στος μπῆκε στὸ νοσοκομεῖο. Εἶχε –Θεὸς φυλάξοι– καρκίνο, αὐτὴ τὴν ἀρρώστια ποὺ σα­ρώνει τὸν κόσμο σὰν τιμωρία ἀπὸ τὸ Θεό (τὸ λένε τὰ βιβλία, ὅτι θά ᾿ρθῇ μιὰ ἀρρώστια ποὺ θὰ σαρώνῃ τὸν κόσμο).

Ὁ καρκίνος πιάνει σὲ ὅλα τὰ μέλη τοῦ σώματος· ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς εἶχε καρκίνο στὴ γλῶσσα. Ὁ γιατρὸς τοῦ εἶπε, ὅτι ἦταν ἐπιβεβλημένο νὰ τοῦ κόψουν τὴ γλῶσσα. Μετὰ τὴν ἐπέμβασι, τοῦ εἶ­πε, δὲν θὰ μπορῇς νὰ μιλᾷς πλέον καθόλου· θὰ εἶσαι ἀμίλητος. Πὲς λοιπόν, ποιά λέξι θέλεις νὰ εἶνε ἡ τελευταία ποὺ θὰ προφέρῃς;… Περίμεναν ὅλοι ν᾿ ἀκούσουν τί θὰ πῇ. Μάνα μου, εἶπε; πατέρα μου, εἶπε; παιδί μου, εἶπε;
Τί εἶπε·

Χριστέ μου, ἐλέησέ με! Μακάρι, ὅταν πλησιάζῃ ἡ τελευταία ὥρα μας, νὰ μᾶς δώσῃ ὁ Θεὸς τὴ δύναμι νὰ ποῦμε κ᾿ ἐμεῖς μὲ πίστι· «Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασι­λείᾳ σου» (Λουκ. 23,42).

*****

Τ᾿ ἀγαποῦμε, ἀδελφοί μου, ἐμεῖς τὸ ὄνομα αὐτό;
Ἀγαποῦμε τὸ παιδάκι μας, τὸν ἄντρα μας, ἄλλα πρόσωπα· τὸ Χριστὸ δὲν τὸν ἀγαποῦ­με. Ἢ τὸν ἀγαποῦμε λίγο, ψυχρά. Δὲν μᾶς συγκινεῖ τὸ ὄνομά του. Κι ὄχι μόνο δὲν τὸ τιμοῦμε, ἀλλὰ καὶ τὸ βλαστημοῦμε.

Μέσα στὴν ἐκκλησία ψάλλουμε «Δόξα σοι, ὁ Θεός»· καὶ μόλις βγοῦμε ἔξω, ὅπου νὰ σταθῇς, σὲ δρόμους σὲ λεωφορεῖα σὲ σιδηροδρόμους σὲ καφενεῖα σὲ ταβέρνες σὲ νυχτερινὰ κέντρα, παν­τοῦ, ἀκοῦς νὰ βλαστημοῦν τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ μας.

Ὄχι ἔτσι! Εἴπαμε ὅτι ὅλα τὰ ὀνόματα θὰ σβήσουν, θὰ ξεχαστοῦν· μετὰ ἑκατὸ χρόνια κανείς δὲν θὰ τὰ θυμᾶται.
Ἀλλὰ ἕνα ὄνομα θὰ μείνῃ αἰώνιο· τὸ ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Αὐτὸ τὸ ὄνομα νὰ τιμοῦμε μὲ τὰ λόγια καὶ μὲ τὰ ἔργα μας, γιὰ νὰ ἔχουμε τὴν εὐλογία τοῦ οὐρανοῦ· ἀμήν.

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος

19/12/20

Ίσως στα μάτια των νέων να λάμπει η φωτιά, όμως στα μάτια των ηλικιωμένων λάμπει το φως!

 Τα γηρατειά.

Ο Γάλλος συγγραφέας Βίκτωρ Ουγκώ γράφει σε ένα ποίημά του: “Ο γέρος που βαθμιαία επιστρέφει στην αρχέγονη πηγή της ζωής εγκαταλείπει τον προσωρινό χρόνο και βαδίζει προς την αιωνιότητα. Ίσως στα μάτια των νέων να λάμπει η φωτιά, όμως στα μάτια των ηλικιωμένων λάμπει το φως”.

Κι αυτό δεν συμβαίνει μηχανικά, δεν είναι κάτι που συμβαίνει οπωσδήποτε, ή όποιος κι αν είσαι. Είναι κάτι που μπορεί να καλλιεργηθεί, να καλλιεργηθεί μέσα από μια δημιουργική προσέγγιση προς αυτό που συμβαίνει.

Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ηλικιωμένος είναι, βέβαια, η μείωση της φυσικής δύναμης. Αλλά αυτό αντιμετωπίζεται -υπό τον όρο ότι το ηλικιωμένο άτομο δεν απορρίπτεται, δεν παραγκωνίζεται, δεν στέλνεται στο γηροκομείο επειδή δεν χωρά στην οικογένεια των νεότερων. Μια τέτοια προσέγγιση είναι πολύ τραγική. Από τη μια, στερεί το ηλικιωμενό άτομο από τη φυσική ζεστασιά, την αγάπη, τη συνεργασία, τις πραγματικές ανησυχίες που θα μπορούσε να έχει, αλλά και από τη δυνατότητα να μοιραστεί τη σοφία που απέκτησε κατά τη μακρά διάρκεια της ζωής του. Από την άλλη, στερεί και τους νεότερους από μια χρήσιμη εμπειρία που θα μπορούσε να τους έδινε η παρουσία του ηλικιωμένου. …

Υπάρχει κι άλλη μια πλευρά σ’ αυτό το πρόβλημα. Πολύ συχνά οι ηλικιωμένοι εξαρτώνται από τους άλλους και αισθάνονται μειωμένοι. Αυτό τους πονά και τους καταθλίβει:

“Εγώ δεν εξαρτιόμουν από κανέναν, έκανα τα πάντα μόνος και τώρα εξαρτιέμαι όλο και περισσότερο από τους άλλους. Χρειάζομαι βοήθεια, στήριξη, προστασία. Τι φρίκη!”.

Όχι, δεν είναι φρίκη! Έχεις προσφέρει στους άλλους, ίσως αυτό που επιθυμούσαν όλη τους τη ζωή. Τους έδωσες αγάπη και τώρα, όσο λιγότερες δυνάμεις έχεις, όσο πιο ανυπεράσπιστος είσαι, τόσο περισσότερο μπορείς να προσφέρεις σ’ αυτούς που σε αγαπούν την ευκαιρία να εκφράσουν την αγάπη τους.

Και πρέπει να μάθεις να δέχεσαι αυτή την αγάπη όχι με δυσαρέσκεια, όχι όπως ο επαίτης δέχεται το χέρι βοηθείας ευχόμενος να μην είχε την ανάγκη. Όχι! Αλλά να τη δέχεσαι ως δώρο, ως δώρο αγάπης που σε ενώνει με αυτούς που σου την προσφέρουν!

Κι αν μάθεις να δέχεσαι αυτό το δώρο της αγάπης και του ενδιαφέροντος με ευγνωμοσύνη, με ανοιχτή καρδιά, ανοιχτή αγκαλιά, τότε οι άλλοι θα νιώσουν την ανταμοιβή για την προσφορά τους.

Μπορείς να γίνεις η αιτία να ξανοιχτεί ο άλλος, να καταλάβει τί σημαίνει αγάπη, τι σημαίνει να ξεχνά τον εαυτό του, να κοιτά τον άλλον και να βλέπει όπως είναι, να του δίνει αυτό που χρειάζεται, κυρίως αγάπη, ενδιαφέρον, τρυφερότητα, κατανόηση και -όταν χρειάζεται- βοήθεια στο φυσικό επίπεδο. Να καταλάβει ότι η αποδοχή της βοήθειας δεν είναι υποτίμηση, αλλά δώρο αγάπης, μπορεί να έχει ιερή ποιότητα.

Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ...

 Η αγάπη των παππούδων και των γιαγιάδων είναι άνευ όρων και οι σοφές εκφράσεις τους μοναδικά εφόδια για τη ζωή του καθενός, πολύτιμα μαργαριτάρια σοφίας για να θυμάσαι.

Όταν είσαι μικρός, δεν θες ν’ ακούς τη γιαγιά και τον παππού που σου προσφέρουν με αγάπη κομμάτια γνώσης και εμπειρίας από τη μακρόχρονη ζωή τους – μάλιστα, σχεδόν διαμαρτύρεσαι που σου στερούν χρόνο από το παιχνίδι ή τους φίλους σου. Μόνο όταν μεγαλώσεις, καταλαβαίνεις την αξία που έχουν αυτά τα αληθινά μαργαριτάρια της σοφίας που σου προσφέρονταν απλόχερα.

Να μερικά σοφά λόγια που ξεδιπλώνουν την αγάπη της γιαγιάς.

Κάνατε μεγάλα σπίτια αλλα μικρότερες οικογένειες…

Πάτε στο φεγγάρι αλλά δεν πάτε στον γείτονα…

Κατακτήσατε το διάστημα αλλά καταστρέφετε την γη…

Έχετε περισσότερες γνώσεις αλλά λιγότερη κρίση…

Έχετε πολλά υπάρχοντα αλλά λιγότερες αξίες…

Πλατύτερους δρόμους αλλά και στενότερα μυαλά…

Έχετε περισσότερες ανέσεις αλλά λιγότερο χρόνο…

Αγαπάτε σπάνια, ζηλεύετε και μισήτε συχνά…

Έχετε τις βιτρίνες γεμάτες αλλά τις αποθήκες της ψυχής σας έρημες, άδειες…

ΔΩΣΑΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΖΩΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ…



16/12/20

O ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ…

 


Ο μένων εν τη αγάπη, εν τω Θεώ μένει και ο Θεός εν αυτώ», βροντοφωνεί ο απόστολος της αγάπης, Ιωάννης ο Ευαγγελιστής.

Αγάπη: Το κλειδί που ανοίγει όλες τις πόρτες της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Το φάρμακο που γιατρεύει όλες τις αρρώστιες της ψυχής και του σώματος.Ένας άγιος έλεγε: «Κύριε, κάνε με να βοηθήσω κι όχι να με βοηθήσουν. Κάνε με να αγαπήσω, κι όχι να με αγαπήσουν. Κάνε με να κατανοήσω κι όχι να με κατανοήσουν».Η αγάπη, όπως τη δίδαξε ο Κύριος, όχι παραποιημένη από τους ανθρώπους, είναι έκφραση της θυσίας. Είναι της καρδιάς καρπός και της προαιρέσεως προσφορά.

Η αγάπη δε φαίνεται από το τι δίνεις, αλλά από το πώς το δίνεις.

Αγάπη δεν είναι το άπλωμα του χεριού, αλλά το δόσιμο της καρδιάς. Αν ξέρεις ο ίδιος να μοιράζεσαι, τότε ξέρεις να αγαπάς: «ιλαρόν γάρ δότην αγαπά ο Θεός», λέγει ο Παύλος.

Ο Θεός αγαπά τον ελεήμονα, που δίνει με προθυμία και χαρούμενο πρόσωπο, αλλά και με ελεύθερη γνώμη. Ελεημοσύνη, που προσφέρεται «εκ λύπης ή εξ ανάγκης», είναι απαράδεκτη και απόβλητη.

Η ρίζα της ελεημοσύνης βρίσκεται στην καρδιά. Αρχίζει από την καρδιά και τελειώνει στο χέρι μας. Η ελεημοσύνη θερμαίνει, όταν υπάρχει η φωτιά της αγάπης.

Ελεημοσύνη, δίχως αγάπη, είναι ψυχρή και καταθλιπτική. Είναι σώμα νεκρό, δίχως ήλιο και φως. Είναι λουλούδι δίχως ομορφιά και ευωδία. Όταν δίνεις δίχως αγάπη, προσβάλλεις.

Γιατί, ποια αξία έχει το ωραιότερο και ακριβότερο δώρο, όταν προσφέρεται χωρίς χαμόγελο; Ο Ιησούς ζήτησε την προσοχή μας στο θέμα της ελεημοσύνης.

Καταδίκασε την επιδεικτική και υπερήφανη ελεημοσύνη. Πόσο, και στο σημείο τούτο, μας διδάσκουν οι Άγιοι!

Υπέροχη και θαυμαστή έμεινε, στην ιστορία, η βοήθεια των τριών φτωχών κοριτσιών από τον Άγιο Νικόλαο, όχι τόσο για το ποσό των χρημάτων – κι αυτό βέβαια ήταν αξιόλογο – αλλά, προπάντων, για τη διακριτικότητα της πράξεώς του.

«Δεινόν η πενία», λέγει ο ιερός Χρυσόστομος. Τυφλώνει κάποτε τον άνθρωπο και κάνει τα μη πρέποντα. Ήτανε κίνδυνος, λοιπόν, και για τα τρία εκείνα κορίτσια να οδηγηθούν στη διαφθορά.

Ο πατέρας τους έφτασε στην απελπισία.Αλλά ο άγιος Νικόλαος, γεμάτος αγάπη και διάκριση, σπεύδει στην κατάλληλη στιγμή. Λαμβάνει όλα τα μέτρα, ώστε η πράξη του να παραμείνει άγνωστη και μυστική από τους ανθρώπους.

Εφαρμόζει το του Κυρίου «Μη γνώτω η αριστερά σου, τι ποιεί η δεξιά σου».

Χωρίς χρονοτριβή, παίρνει ένα καλογεμισμένο σακουλάκι με χρυσά νομίσματα κι έρχεται με προφύλαξη, αργά τη νύχτα, ρίχνει το πολύτιμο δέμα, από το παραθυράκι, μέσα στο σπίτι και φεύγει γρήγορα.

Ο πατέρας των κοριτσιών δεν πίστευε στα μάτια του. Όταν ο άγιος Νικόλαος πληροφορήθηκε πως ο πατέρας πάντρεψε την πρώτη του κόρη, πήγε και ξανάριξε άλλο σακουλάκι με χρήματα, με τον ίδιο τρόπο.

 

Θερμές ήταν του φτωχού πατέρα οι ευχαριστίες και δοξολογίες στον Πανάγαθο Κύριο. Έτσι πάντρεψε και τη δεύτερη. Ωστόσο, πρέπει να μην του διαφύγει ο ευεργέτης.

Προαισθάνεται ότι θα ξανάρθει και αναμένει άγρυπνος, ώστε, μόλις aκούσει θόρυβο που θα προδώσει την παρουσία του, να τρέξει, να τον πιάσει, να δει ποιος είναι αυτός ο τόσο καλός άνθρωπος, που έσωσε κι αυτόν και τα κορίτσια του.

Έτσι κι έγινε. Δεν πέτυχε, στην τρίτη μυστική του απόπειρα, ο φιλόστοργος και φιλόπτωχος άγιος.

Τρέχοντας ο πατέρας τον αναγνώρισε και τον ευχαρίστησε που έσωσε, με την πράξη του, τρεις ψυχές από τη διαφθορά. Ο Νικόλαος του μίλησε με πολλή αγάπη, δεσμεύοντάς τον να μην αναφέρει το γεγονός σε κανέναν.

περι 2020

Ολοι βιαζονται να φυγει το 2020...


λες και το 2021 θα ειναι καλυτερο,


λες και την επομενη μερα με τροπο μαγικο,με ενα ραβδι ας πουμε θα αλλαξουν ολα!

λες και δεν θα υπαρχουν πολεμοι.φτωχεια,ανεργια,αρρωστιες,κακια,αδικια,αχαριστια...

παιδια κι ενηλικες χωρις χαμογελο,τρομολαγνεια,προδοσια κι ολα τα δεινα,

που προκαλουν μερικα ανθρωπακια εναντιον ολης της ανθρωποτητας

λες και θα μας επιτρεψουν,να τους εμποδισουμε(;)

λες και δεν εχουμε στην ζωη μας τοξικους ανθρωπους

λες και φταίει η χρονιά για τα
σημεία των καιρών που διανύουμε!

3/12/20

Για την γιαγια μου.

 .που μου διδαξε πολλα,χωρις να εχει παει σχολειο ,εμεινε νωρις ορφανη απο μανα..ηταν βραχος συζυγος μανα,γιαγια με μια πεθερα μαζι..καλη-ευτυχως...για την πυγμη της το σθενος της,την δυναμη της σε ολα τα δεινα..μονο ο θανατος του παππου μ την λυγισε..

 H γιαγιά ΠΟΥ το μητρικό ένστικτο υπερισχύει και η φράση «του παιδιού μου το παιδί, δυο φορές παιδί μου» εφαρμόζεται κι αποδεικνύεται καθημερινώς.

Πώς θα ήταν άραγε, ο κόσμος χωρίς τις γιαγιάδες μας; Ποιος θα μας φώναζε, να φάμε μέχρι και την τελευταία μπουκιά από το πιάτο μας καθώς, όπως εκείνη λέει, είναι η δύναμή μας; Ποιος θα μας μάθαινε, να μην τα παρατάμε ποτέ και πάντα να επιμένουμε; Να μην ξεχνάμε ποιοι είμαστε;

Είναι εκείνες που μας υπενθυμίζουν, όταν πάνω στην φούρια μας να φύγουμε βιαστικά από το σπίτι, να πάρουμε ζακέτα μαζί. Κάνουν απίστευτα φαγητά, τόσο που ακόμη και ο καλύτερος σεφ του κόσμου δεν μπορεί να τα κάνει ίδια.

Κι αργότερα, όταν πάμε να μαγειρέψουμε, την παίρνουμε τηλέφωνο και τη ρωτάμε τη συνταγή για εκείνη την φοβερή πίτα που τρελαινόμαστε και ποτέ δεν είχαμε μπει στην διαδικασία να μάθουμε πώς γίνεται. Ποια θα μας έφτιαχνε γλυκά του κουταλιού και μαρμελάδες;

3 Δεκεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία




Η παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία είναι
Είναι ημέρα γιορτής για όσα πετυχαίνουν και μπορούν να κατορθώσουν οι άνθρωποι με αναπηρίες παγκοσμίως.
Είναι ημέρα αφιερωμένη....σε όσα αλλάζουν και σε όσα οφείλουν να βελτιωθούν. Είναι ημέρα έμπνευσης και σκέψης.

ΜΙΑ κοινωνία
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ άνθρωποι
ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ...

ΓΙΑΤΙ Η ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ!

16/11/20

ΚΑΛΟ ΜΟΥ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙ....

 ΚΑΛΟ ΜΟΥ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙ,

ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΕΝΕ ..ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΕΠΟΧΗ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΤΕ... ΛΑΘΟΣ ΜΕΓΑΝ!ΕΣΕΙΣ,ΤΑ ΒΡΕΦΗ,ΤΑ ΜΩΡΑ,ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ,ΕΙΣΤΕ ΟΛΑ ΔΩΡΑ ΘΕΟΥ!ΕΥΛΟΓΙΑ ΕΙΣΤΕ!
ΕΣΕΙΣ,ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΤΕ ΓΙΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΤΕ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΑΘΗ!ΝΑ ΦΕΡΕΤΕ ΕΝΑ ΜΕΛΛΟΝ ΠΡΑΣΣΙΝΟ ΜΕ ΚΑΤΑΓΑΛΟ ΟΥΡΑΝΟ ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΕΣ ΘΑΛΛΑΣΕΣ..ΣΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ ΠΟΥ ΕΒΓΑΖΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΦΩΤΙΑ!
ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΑ ΟΓΑ..ΤΟΥΝΑΝΤΙΟΝ!ΕΙΣΤΕ ΟΙ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΕΝΟΣ ΟΜΟΡΦΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ,ΣΑΣ ΕΚΛΙΠΑΡΟΥΜΕ!ΓΚΡΕΜΙΣΤΕ ΤΟΝ ΑΠΑΙΣΙΟ ΚΟΣΜΟ.ΑΠΟ ΤΑ ΣΟΘΡΑ ΤΟΥ ΘΕΜΕΛΙΑ,ΞΕΡΙΖΩΣΤΕ ΤΟΝ!
ΑΝΑΜΕΙΞΤΕ ΑΓΑΠΗ,ΚΑΛΟΣΥΝΗ.ΕΥΓΕΝΕΙΑ,ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ.ΑΛΛΕΓΓΥΗ,ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.ΕΝΟΤΗΤΑ.ΟΜΟΝΟΙΑ,ΙΣΟΤΗΤΑ
ΒΑΛΤΕ ΠΑΝΩ ΔΑΣΗ,ΣΠΙΤΙΑ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΕΝΤΡΑ,ΠΟΥΛΙΑ.ΜΕ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΚΑΙ ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ ΣΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ,ΠΕΡΒΑΖΙΑ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ
ΜΕ ΔΙΑΦΑΝΗ ΤΟΙΧΟΥΣ,ΤΡΑΠΕΖΙΑ ΚΑΙ ΚΑΡΕΚΛΕΣ,ΚΟΚΚΙΝΗ ΣΚΕΠΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΜΙΝΑΔΑ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙ ΚΑΠΝΟ,ΜΙΑ ΛΑΜΠΑ ΝΑ ΚΑΙΕΙ ,ΟΣΟ ΕΝΑΣ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΟΣ ΗΛΙΟΣ ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ..
ΜΟΝΟ ΠΟΥ..ΦΤΙΑΞΤΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΥΛΕΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΕΜΕΛΑ,ΣΕ ΞΥΛΙΝΕΣ ΠΟΛΥΧΡΩΜΕΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ,ΕΝΩ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΡΩΝΕ ΣΤΟ ΧΩΜΑ ΚΑΘΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΧΩΜΑ..ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΚΗΠΟΥΣ!ΒΑΛΤΕ ΚΑΙ ΚΑΔΟΥΣ...ΚΟΜΠΟΣΤΑ,ΓΥΑΛΙ.ΠΛΑΣΤΙΚΟ.ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ.ΓΥΑΛΙ,ΧΑΡΤΙ.ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ,ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΗ!
ΒΑΛΤΕ ΚΑΙ 4 ΔΟΧΕΙΑ ΜΕ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑΚΙΑ Κ ΠΟΥΛΑΚΙΑ...ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΑΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΔΕΣΠΟΤΑ..
ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΟΠΛΑ ΣΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΖΕΤΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΡΥΟΛΟΓΗΜΑ,ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΠΟΤΕ Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΚΙ Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ..


Καραντινιαση 2


 Για πρώτη φορά στην Ιστορία, ο κόσμος έχει σταματήσει.

Ο πολιτισμός μας υφίσταται μια τεράστια και πρωτόγνωρη αλλαγή. Μια αλλαγή που όμοιά της δεν θα ξαναδούμε.


Δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον πλανήτη είναι απομονωμένοι στο σπίτι τους και αναγκάζονται να περάσουν χρόνο με τον εαυτό τους. Ερχόμαστε για ακόμα μία φορά αντιμέτωποι με την πραγματική ασθένεια του κόσμου:

Την έλλειψη ενότητας.

 

Μέσα σε όλα αυτά που ζούμε έχει έρθει η ώρα για μια σιωπηλή, μυστική επανάσταση. Μια ατομική επανάσταση που μπορεί να αλλάξει τα τρέχοντα θλιβερά συστήματα και να δημιουργήσει έναν άνθρωπο απαλλαγμένο από καταστροφικές σκέψεις και αρνητικά συναισθήματα.

 

Και θα δημιουργήσει μια νέα γενιά που θα αντιλαμβάνεται πως ό,τι βλέπει και ό,τι αγγίζει, δεν είναι παρά μια προβολή του εσωτερικού κόσμου, ενός κόσμου ιδεών και αξιών. Του κόσμου της Ύπαρξης.


Σήμερα έχουμε έναν αόρατο εχθρό, ο οποίος κρατάει «όμηρους» τους ανθρώπους σε όλον τον κόσμο, αλλά… μας υπενθυμίζει, όμως, ότι οι πιο δύσκολες και οδυνηρές στιγμές, φέρνουν μαζί τους τις πιο μεγάλες ευκαιρίες. Και, ανάμεσά τους, την ευκαιρία να στραφούμε στον εαυτό μας.

 

Μπορεί να ακούγεται παράδοξο τώρα, αλλά μια νέα εποχή με πυλώνες την αγάπη, την καλοσύνη, την ομορφιά, την επιδίωξη της ευτυχίας, μόλις ξεκίνησε.


Δεν θέλω να αφυπνίσω την ανθρωπότητα, γιατί η ανθρωπότητα δεν χρειάζεται αφύπνιση και δεν χρειάζεται βοήθεια. Η μόνη μου επιδίωξη είναι να αφυπνίσω εσένα και κανέναν άλλον.

 

Θυμήσου! Η ανθρωπότητα δεν θα αφυπνιστεί ποτέ αν δεν αφυπνιστείς εσύ.

ΚΑΡΑΝΤΙΝΙΑΣΗ ΜΕΡΟΣ 2