


ΑΓΑΠΩ ΤΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ,ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΕΣ...
Aν η ευγένεια κι η ανθρωπια περα από τις γνώσεις, δεν θεωρούνται προσόντα επιστήμονα και αποκτούν ατομα επειδή δεν μπολιαστηκαν,δεν τον θέλω αυτον τον κοσμο και το ορκίζομαι στις ψυχές των αγωνιστών που έφεραν την ελευθερία την δημοκρατία με το αίμα τους,να πολεμήσω ως Ελληνίδα...να επαναφερω οτι μας πήραν...Α,ρε μεγιστε Μίκυ...θέλει κι οι ζωντανοί μας,να χύσουν το αίμα τους. Γιατί αυτός ο τόπος είναι μόνο δικός μας...των Ελλήνων,των χριστιανών,των δικαίων,των αγωνιστών,των ελεύθερων...
Η τουρκική εισβολή στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974 δημιούργησε ένα μακρύ κατάλογο αγνοουμένων προσώπων. Αρχικά ο αριθμός των Aγνοουμένων ήταν 1.619 Ελλαδίτες και Κύπριοι.
Αυτοί ήταν κυρίως ή και μόνο στρατιωτικοί και άμαχοι, συμπεριλαμβανομένων γυναικών και παιδιών, οι οποίοι είτε συνελήφθησαν από τις τουρκικές δυνάμεις εισβολής κατά τη διάρκεια του Ιουλίου και Αυγούστου του 1974, είτε εξαφανίστηκαν μετά από μάχες ή και πολύ μετά τη λήξη των εχθροπραξιών και είναι έως και σήμερα αγνοούμενοι.
Για 46 ολόκληρα χρόνια.
Ο χρόνος, όμως, κυλά αργά και βασανιστικά για όλους εμάς, τους εκατοντάδες συγγενείς που περιμένουμε ένα νέο… μια εξέλιξη…
Ένα «τέλος» που θα μας λυτρώσει από την πολύχρονη αναμονή.
Τα “γιατί” αναπάντητα…
Τα ερωτήματα δεκάδες…
Ο πόνος δυσβάσταχτος, διαχρονικά μόνιμος…
Η απουσία δεδομένη…
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ – 1974-2020
ΟΙ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΕΞ ΕΛΛΑΔΟΣ
Το θρυλικό σύμβολο της Κύπρου “Δεν ξεχνώ” είναι χαραγμένο στη συνείδηση όλων των Ελλήνων και παραμένει επίκαιρο. Η εικόνα της αιματοβαμμένης νήσου και κομμένης στα δύο, συγκλονίζει ακόμη χρόνια μετά την τραγωδία της 20ης Ιουλίου 1974, όπου ξεκίνησε η τουρκική εισβολή στην Κύπρο.
Ήταν χαράματα, όταν ξεκίνησε η βάρβαρη τουρκική εισβολή στην Κύπρο.
Υπό τη διοίκηση του αντιστράτηγου Νουρετίν Ερσίν, περίπου 40.000 άνδρες έπιασαν στον ύπνο την ελληνική πλευρά, που αντέδρασε με καθυστέρηση.
Η Τουρκία υποστήριξε τότε ότι επρόκειτο για «ειρηνική επέμβαση» κι όχι για εισβολή.
Η Τουρκία που συνηθίζει να ψεύδεται και να προκαλεί το ίδιο επικίνδυνα και σήμερα. Με ανιστόρητες αποφάσεις και προσβολές στον Χριστιανισμό και στον παγκόσμιο πολιτισμό, μετατρέποντας την Αγία Σοφία σε τέμενος. Με κινήσεις γεμάτες μίσος στα νησιά μας και τον Έβρο. Με επιθετική στάση εντός της Κυπριακής ΑΟΖ.
Εκείνο το πρωί, στην περιοχή Πέντε Μίλι, τουρκικά αποβατικά σκάφη αποβίβαζαν ανενόχλητα δυνάμεις από τις 5 τα ξημερώματα. Παράλληλα, αμέτρητα τουρκικά αεροπλάνα ξεκίνησαν να επιτίθενται σε Κερύνεια και Λευκωσία, όσο αλεξιπτωτιστές έπεφταν σε καίρια σημεία.
Χιλιάδες άοπλοι πολίτες δολοφονήθηκαν, γυναίκες βιάστηκαν και αιχμάλωτοι εκτελέστηκαν.
Φώτο από τη βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» του φωτογράφου Δώρου Παρτασίδη:
Το ελληνικό Πεντάγωνο γνώριζε τις βλέψεις των Τούρκων, θεώρησε, όμως, ότι μπλοφάρουν και γι’ αυτό καθυστέρησε να αντιδράσει. Από την Αθήνα, η εντολή δόθηκε στις 8:40 το πρωί, ενώ η είδηση μεταδόθηκε από το ελληνικό ραδιόφωνο στις 11 το πρωί. Εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης, οι εισβολείς πρόλαβαν να παγιωθούν και να δημιουργήσουν προγεφύρωμα από το Πέντε Μίλι της Κερύνειας προς τον Άγιο Ιλαρίωνα, με στόχο να το συνδέσουν με τον τουρκοκυπριακό θύλακο της Λευκωσίας.
Όταν κινητοποιήθηκαν οι μονάδες της Εθνικής Φρουράς και της ΕΛΔΥΚ, πολέμησαν με απίστευτη αυτοθυσία και ηρωισμό, χωρίς να διαθέτουν ούτε σύγχρονο οπλισμό ούτε αεροπορική κάλυψη. Αποτελούνταν από περίπου 12.000 άνδρες, υπό τον ταξίαρχο Μιχαήλ Γεωργίτση. Στη συνέχεια, ο ελληνοκυπριακός ανδρικός πληθυσμός είχε αρχίσει να κινητοποιείται και να συμμετέχει στον αγώνα, με όποιον τρόπο μπορούσε.
Το ίδιο βράδυ, αργά, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ εξέδωσε το υπ’ αριθμόν 353 ψήφισμα, με το οποίο καλούσε σε κατάπαυση του πυρός και σε αποχώρηση από την Κύπρο του «ξένου στρατιωτικού δυναμικού». Αν και το ψήφισμα εγκρίθηκε ομόφωνα, η Τουρκία το αγνόησε πλήρως και συνέχισε απτόητη.
«Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 η Αμμόχωστος ήταν κορυφαίος τουριστικός προορισμός, με χρυσαφένιες αμμουδιές, πολυώροφα ξενοδοχεία και καταστήματα και στην οποία σύχναζαν επώνυμοι όπως η Μπριζίτ Μπαρντό, ο Ρίτσαρντ Μπάρτον και η Ελίζαμπεθ Τέιλορ», γράφει ο δημοσιογράφος Νίκ Ίνοκ.
Σήμερα, οι δρόμοι του παραλιακού θέρετρου της Αμμοχώστου παραμένουν ανατριχιαστικά σιωπηλοί… σαν μια πόλη φάντασμα στα Κατεχόμενα…
Το “Δεν Ξεχνώ” κυκλοφόρησε παντού αμέσως! Τυπωμένο σε τοίχους, αφίσες, εφημερίδες και περιοδικά, σε αυτοκόλλητα και τετράδια, χαραγμένο στη συνείδηση όλων εκείνων που βίωσαν την τραγωδία του Αττίλα.
Εμπνευστής του και δημιουργός του ο Νίκος Δήμου.
Συγγραφέας, διαφημιστής και δημοσιογράφος, ο Νίκος Δήμου είχε την ιδέα στην διαφημιστική εταιρία του, για ένα σήμα που θα έδειχνε τη Μεγαλόνησο λαβωμένη να αιμορραγεί…
Έτσι… δημιουργήθηκε το “Δεν Ξεχνώ” με ίδια έξοδα. Αν και η διαφήμιση είχε στο κάτω μέρος πολύ διακριτικά, το σήμα της εταιρίας του, ελάχιστοι το πρόσεξαν. Έπειτα, άρχισαν να τυπώνονται αυτοκόλλητα, τα οποία μοιράζονταν εντελώς δωρεάν, με τον κόσμο να συρρέει μαζικά για να παραλάβει έστω κι ένα από αυτά.
Ο Νίκος Δήμου ήταν αρχές Σεπτεμβρίου του 1971 όταν επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Κύπρο, και έκτοτε την αγάπησε βαθιά, έχοντας ως οδηγό την ποιητική συλλογή του Γιώργου Σεφέρη.
Ο ίδιος γράφει στην προσωπική του ιστοσελίδα ndimou πώς εμπνεύστηκε το “Δεν Ξεχνώ”:
«Το σήμα σύμβολο “Δεν ξεχνώ” δημιουργήθηκε το πρωί της 14ης Αυγούστου 1974 την ημέρα που ο δεύτερος Αττίλας έκοψε την Κύπρο στα δύο. Ακούγοντας τα νέα στο ραδιόφωνο, οραματίστηκα την Κύπρο μαχαιρωμένη και την γραμμή του Αττίλα σαν μία ροή πηγμένου αίματος που σιγόσταζε. Όταν έφτασα στο γραφείο μου (τότε είχα την διαφημιστική εταιρία) κάλεσα τον διευθυντή του σχεδιαστηρίου, τον Διονύση Γεωργιόπουλο, του έδωσα ένα χάρτη της Κύπρου, την ιδέα και το κείμενο. Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία.
Τυπώσαμε χιλιάδες αυτοκόλλητα, τα στείλαμε στις εφημερίδες και κατακλυσθήκαμε από αιτήσεις. Τυπώσαμε όσα μπορούσαμε, κάναμε αντίγραφα της μακέτας και τα δίναμε σε όποιον ήθελε να τυπώσει για λογαριασμό του, μεταφράσαμε το σύνθημα σε πολλές γλώσσες (μας το ζητούσαν, μαζί με μακέτες, Έλληνες φοιτητές από όλο τον κόσμο). Πήραμε εκατοντάδες γράμματα – το σημαντικότερο από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο.
Τώρα το σήμα-σύμβολο έχει γίνει κοινό κτήμα – ελάχιστοι άνθρωποι γνωρίζουν την προέλευσή του. Αλλά για μένα είναι κάτι πολύ προσωπικό: ένας φόρος τιμής και αγάπης στα μέρη εκείνα της Κύπρου – Κυρήνεια, Μπελλαπάις, Σαλαμίνα, Αμμόχωστο – που είχα επισκεφθεί και αγαπήσει τρία χρόνια πριν την εισβολή.»
Όπως ισχυρίζεται ο ίδιος, πρόκειται για την κορυφαία “διαφήμιση” που έχει κάνει στη ζωή του. Ποτέ όμως δεν αποζήτησε την αναγνώριση για τη δημιουργία του “Δεν Ξεχνώ”, αλλά και ποτέ δεν το απέκρυπτε. Γενικά προτιμά να μην κάνει θόρυβο… εκείνος, αλλά να μιλά από μόνο του το έργο του για όλα όσα έχει κάνει μέχρι σήμερα.
Το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Πεντηκοστής, λέγεται «Σάββατο των Ψυχών» ή Ψυχοσάββατο. Είναι το δεύτερο από τα δύο Ψυχοσάββατα του έτους (το πρώτο επιτελείται το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Απόκριας).
Ο λόγος που το καθιέρωσε η Εκκλησία μας, παρ’ ότι κάθε Σάββατο είναι αφιερωμένο στους κεκοιμημένους, είναι ο εξής:
Επειδή πολλοί κατά καιρούς πέθαναν μικροί η στην ξενιτιά η στη θάλασσα η στα όρη και τους κρημνούς η και μερικοί, λόγω φτώχειας, δεν μπόρεσαν να έχουν τα καθιερωμένα μνημόσυνα, οι Πατέρες της Εκκλησίας μας θέσπισαν το μνημόσυνο αυτό και έχουν καθορίσει ξεχωριστή ημέρα της εβδομάδος γι’ αυτούς.
Όπως η Κυριακή είναι η ημέρα της Αναστάσεως του Κυρίου, ένα εβδομαδιαίο Πάσχα, έτσι το Σάββατο είναι η ημέρα των κεκοιμημένων, για να τους μνημονεύουμε και να έχουμε κοινωνία μαζί τους. Σε κάθε προσευχή και ιδιαίτερα στις προσευχές του Σαββάτου ο πιστός μνημονεύει τους οικείους, συγγενείς και προσφιλείς, ακόμη και τους εχθρούς του που έφυγαν από τον κόσμο αυτό.Την ημέρα αυτή φτιάχνουμε κόλλυβα και φέρνουμε προσφορο για τη θεία Λειτουργία, που αναγράφονται τα ονόματα των ζώντων και των κεκοιμημένων, τα οποία μνημονεύονται.
Κατά τα δύο μεγάλα Ψυχοσάββατα η Εκκλησιά μας μνημονεύει:
Με αυτήν την πίστη αναθέτουμε στην αγάπη και στην αγαθότητα του Θεού «εαυτούς και αλλήλους», τους ζωντανούς αλλά και τους κεκοιμημένους μας και τα μνημόσυνα θεωρούνται ΥΨΙΣΤΗ ΜΟΡΦΗ ΑΓΑΠΗΣ προς τους αδελφούς που δεν είναι πιά μαζί μας.
Ψυχοσάββατο της Πεντηκοστής.
Εορτάζει 48 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.
Ο μακαριστός π.Παίσιος ελεγε για τα μνημόσυνα…
-Γέροντα, οι υπόδικοι νεκροί (πλην των Αγίων) μπορούν να προσεύχονται;
-Έρχονται σε συναίσθηση και ζητούν βοήθεια, αλλά δεν μπορούν να βοηθήσουν τον εαυτό τους. Όσοι βρίσκονται στον Άδη μόνο ένα πράγμα θα ήθελαν από τον Χριστό: να ζήσουν πέντε λεπτά για να μετανοήσουν. Εμείς που ζούμε, έχουμε περιθώρια μετανοίας, ενώ οι καημένοι οι κεκοιμημένοι δεν μπορούν πιά μόνοι τους να καλυτερεύσουν την θέση τους, αλλά περιμένουν από εμάς βοήθεια. Γι’ αυτό έχουμε χρέος να τους βοηθούμε με την προσευχή μας.
Μού λέει ο λογισμός οτι μόνο το δέκα τοις εκατό από τους υπόδικους νεκρούς βρίσκονται σε δαιμονική κατάσταση, και εκεί που είναι, βρίζουν τον Θεό, όπως οι δαίμονες. Δεν ζητούν βοήθεια, αλλά και δεν δέχονται βοήθεια! Γιατί, τι να τους κάνει ο Θεός; Σαν ένα παιδί που απομακρύνεται από τον πατέρα του, σπαταλάει όλη την περιουσία του και από πάνω βρίζει και τον πατέρα του. Ε, τι να το κάνει αυτό ο πατέρας του; Οι άλλοι όμως οι υπόδικοι, που έχουν λίγο φιλότιμο, αισθάνονται την ενοχή τους, μετανοούν και υποφέρουν για τις αμαρτίες. Ζητούν να βοηθηθούν και βοηθιούνται με τις προσευχές των πιστών.
Τούς δίνει δηλαδή ο Θεός μία ευκαιρία, τώρα που είναι υπόδικοι, να βοηθηθούν μέχρι να γίνει η Δευτέρα Παρουσία. Καί όπως σε αυτή τη ζωή, αν κάποιος είναι φίλος με τον βασιλιά, μπορεί να μεσοαλαβήσει και να βοηθήσει έναν υπόδικο, έτσι κι αν είναι κανείς φίλος με τον Θεό, μπορεί να μεσολαβήσει στο Θεό με την προσευχή του και να μεταφέρει τους υπόδικους από την μία φυλακή σε άλλη καλύτερη, από το ένα κρατητήριο σε ένα άλλο καλύτερο. Η ακόμα μπορεί να τους μεταφέρει και σε ένα δωμάτιο η σε διαμέρισμα.
Όπως ανακουφίζουμε τους φυλακισμένους με αναψυκτικά κλπ που τους πηγαίνουμε, έτσι και τους νεκρούς τους ανακουφίζουμε με τις προσευχές και τις ελεημοσύνες που κάνουμε για τη ψυχή τους. Οι προσευχές των ζώντων για τους κεκοιμημένους και τα μνημόσυνα είναι η τελευταία ευκαιρία που δίνει ο Θεός στους κεκοιμημένους να βοηθηθούν, μέχρι να γίνει η τελική Κρίση. Μετά την δίκη δεν θα υπάρχει δυνατότητα να βοηθηθούν….
Ο Θεός θέλει να βοηθήσει τους κεκοιμημένους, γιατί πονάει για τη σωτηρία τους, αλλά δεν το κάνει, γιατί έχει αρχοντιά. Δεν θέλει να δώσει δικαίωμα στο διάβολο να πεί: Πως τον σώζεις αυτόν, ενώ δεν κοπίασε; Όταν εμείς προσευχόμαστε για τους κεκοιμημένους, Τού δίνουμε το δικαίωμα να επεμβαίνει. Περισσότερο μάλιστα συγκινείται ο Θεός όταν προσευχόμαστε για τους κεκοιμημένους παρά για τους ζώντες.
Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας έχει τα κόλλυβα, τα μνημόσυνα. Τα μνημόσυνα είναι ο καλύτερος δικηγόρος για τις ψυχές των κεκοιμημένων. Έχουν τη δυνατότητα και από την κόλαση να βγάλουν τη ψυχή. Κι εσείς σε κάθε Θεία Λειτουργία να διαβάζετε κόλλυβα για τους κεκοιμημένους. Έχει νόημα το σιτάρι: Σπείρετε εν φθορά, εγείρεται εν αφθαρσία δηλαδή συμβολίζει το θάνατο και την ανάσταση του ανθρώπου, λέει η Γραφή…
-Γέροντα, αυτοί που έχουν πεθάνει πρόσφατα έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από προσευχή;
-Εμ, όταν μπαίνει κάποιος στη φυλακή, στην αρχή δεν δυσκολεύεται πιο πολύ; Να κάνουμε προσευχή για τους κεκοιμημένους που δεν ευαρέστησαν στον Θεό, για να κάνει κάτι και γι’ αυτούς ο Θεός. Ιδίως, όταν ξέρουμε ότι κάποιος ήταν σκληρός, γιατί μπορεί να νομίζουμε ότι ήταν σκληρός, αλλά στη πραγματικότητα να μην ήταν- και είχε αμαρτωλή ζωή, τότε να κάνουμε πολλή προσευχή, Θείες Λειτουργίες, Σαρανταλείτουργα για τη ψυχή του και να δίνουμε ελεημοσύνη σε φτωχούς για τη σωτηρία της ψυχής του, για να ευχηθούν οι φτωχοί “να αγιάσουν τα κόκκαλα του”, ώστε να καμθεί ο Θεός και να τον ελεήσει.Ετσi ότι δεν έκανε εκείνος, το κάνουμε εμείς γι’ αυτόν. Ενώ ένας άνθρωπος που είχε καλοσυνη ακόμα και αν η ζωή του δεν ήταν καλή, επειδή είχε καλή διάθεση, με λίγη προσευχή πολύ βοηθιέται.
Έχω υπόψη μου γεγονότα που μαρτυρούν πόσο οι κεκοιμημένοι βοηθιούνται με την προσευχή πνευματικών ανθρώπων. Κάποιος ήρθε στο Καλύβι και μου είπε με κλάματα: Γέροντα, δεν έκανα προσευχή για κάποιο γνωστό μου κεκοιμημένο και μου παρουσιάστηκε στον ύπνο μου. Είκοσι μέρες, μου είπε, έχεις να με βοηθήσεις, με ξέχασες και υποφέρω! Πράγματι, μου λέει (ο προσκηνυτής) εδώ και 20 μέρες είχα ξεχαστεί με διάφορες μέριμνες και ούτε για τον εαυτό μου δεν προσευχόμουν.
-Όταν, Γέροντα, πεθάνει κάποιος και μας ζητήσουν να προσευχηθούμε γι’ αυτόν, είναι καλό να κάνουμε κάθε μέρα ένα κομποσχοίνι μέχρι τα σαράντα;
-Άμα κάνεις κομποσχοίνι γι’αυτόν, βάλε και άλλους κεκοιμημένους. Γιατί να πάει η αμαξοστοιχία στον προορισμό της με έναν μόνο επιβάτη, ενώ χωράει και άλλους; Πόσοι κεκοιμημένοι έχουν ανάγκη οι καημένοι και ζητούν βοήθεια και δεν έχουν κανένα να προσευχηθεί γι αυτούς! Μερικοί, κάθε τόσο, κάνουν μνημόσυνο μόνο για κάποιον δικό τους. Με αυτό το τρόπο δεν βοηθιέται ούτε ο δικός τους, γιατί η προσευχή τους δεν είναι τόσο ευάρεστη στο Θεό. Αφού τόσα μνημόσυνα έκαναν γι’ αυτόν, ας κάνουν συγχρόνως και για τους ξένους.
-Γέροντα, οι νεκροί που δεν έχουν ανθρώπους να προσεύχονται γι’αυτούς βοηθιούνται από τις προσευχές εκείνων που προσεύχονται γενικά για τους κεκοιμημένους;
-Καί βέβαια βοηθιούνται. Εγώ, όταν προσεύχομαι για όλους τους κεκοιμημένους, βλέπω στον ύπνο μου τους γονείς μου, γιατί αναπαύονται από την προσευχή που κάνω. Κάθε φορά που έχω Θεία Λειτουργία, κάνω γενικό μνημόσυνο για όλους τους κεκοιμημένους… Αν καμιά φορά δεν κάνω ευχή για τους κεκοιμημένους, παρουσιάζονται γνωστοί κεκοιμημένοι μπροστά μου.
Έναν συγγενή μου, που είχε σκοτωθεί στο πόλεμο, τον είδα μπροστά μου μετά τη Θεία Λειτουργία, την ώρα του μνημοσύνου, γιατί αυτόν δεν τον είχα γραμμένο με τα ονόματα των κεκοιμημένων, επειδή μνημονεύονταν στη Προσκομιδή με τους ηρωικώς πεσόντες. Κι εσείς στην Αγία Πρόθεση να μη δίνετε να μνημονευθούν μόνο ονόματα ασθενών, αλλά και ονόματα κεκοιμημένων, γιατί μεγαλυτερη ανάγκη έχουν οι κεκοιμημένοι!
Ο άνθρωπος μετά το θάνατο συνεχίζει να διατηρεί τις δυνάμεις της συνειδητότητάς του, και μπορεί να συνεχίσει να επικοινωνεί με τον Θεό. Δεν εννοώ ότι η ψυχή θα προσεύχεται στον Θεό ζητώντας αυτό η εκείνο το αντικείμενο, η αυτή η εκείνη τη χάρη. Όταν λέω προσευχή, εννοώ την ενέργεια που ενώνει τους ανθρώπους με τον Θεό.
Με αυτό το είδος προσευχής, οι νεκροί μπορούν να επικοινωνούν με ολόκληρη την ανθρώπινη φυλή, με τον ίδιο τρόπο που επικοινωνούμε και προσευχόμαστε για τις ψυχές των νεκρών. Γι’ αυτό έχουμε τα μνημόσυνα. Είναι ο τρόπος που χρησιμοποιούμε για να επικοινωνούμε, με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, με εκείνους που έχουν φύγει ήδη για το μεγάλο ταξίδι.
11 χρονια μετα.11 χρονια χωρις εσενα!
ο ιδιος πονος,η ιδια αισθηση εγκαταλειψης απο σενα και τη γιαγια,λες και το κανατε βασει σχεδιου.7 χρονια κι ενα χρονο κι 7 μερες μετα στειλατε...την χαρα μας...λες και τον στειλατε αυτο το γελιο ως βαλσαμο,ως ανταλλαγμα στα δακρυα και τον πονο,στον ανειπωτο πονο που προκαλεσε ο φευγιος σας!
κριμα που δεν γνωρισατε ως ανθρωπινο ον...τον βλεπετε απο εκει πανω και τον προσεχετε!ολους μας δηλαδη...
σας αγαπαμε και μας λειπετε...αλλα γλυκια νοσταλγια...θυμασαι τοτε...αν ηταν ο παππους θα ελεγε...αν ηταν εδω η γιαγια ετσι θα το εκανε...
τις φωνες σας τις ακουω,και τις μορφες σας μεσω απο τις φωτο θα σας γνωρισει και μεσω των βιντεο...
γιαγια μιλουσαμε με τα ματια και με το αγγιγμα...οι λεξεις φτωχες η αγαπη πολλη!
μωρε παππου..δεν προλαβα να σου πω ολα οσα ηθελα να σου πω,να σε παρω μια αγκαλια...τις τελευταιες μερες μονο...
11 χρονια κι εσυ δεν εισαι εδω η μηπως εισαι?